|
|
|
 |
|
 |
|
Leerkracht
Samenvatting |
Deze Earth-Quest
gaat over ontdekkingsreizen. |
|
Diversen |
Vakgebied: |
Geschiedenis |
|
|
Leerdoel 1: |
De leerlingen leren waarom
er ontdekkingsreizen werden uitgevoerd. |
|
|
Leerdoel 2: |
De leerlingen weten
wie de ontdekker van Amerika is. |
|
|
Leerdoel 3: |
De leerlingen leren wie
Vasco da Gama is. |
|
|
Leerdoel 4: |
De leerlingen leren hoe
Cornelis de Houtman Indië wilde bereiken. |
|
|
Leerdoel 5: |
De leerlingen leren wat
de VOC is. |
|
|
Leerdoel 6: |
De leerlingen leren wat de
belangrijkste handelspost van Nederland was. |
|
|
Leerdoel 7: |
De leerlingen leren hoe ze met
Google Earth moeten werken. |
|
|
Type WebQuest: |
Lang. Bovenbouw |
|
|
Tijdsduur: |
1.5 uur |
|
|
|
Aandachtspunten
voor de beoordeling |
Voor
deze Earthquest is het programma Google Earth nodig. Deze
kan hier worden gedownload. |
|
Materialen |
Naast
het programma Google Earth, downloaden de leerlingen Google
Earth-bestanden (zogenaamde kmz-bestanden) om bepaalde plekken in
Google Earth te bekijken. Leerlingen bekijken filmpjes op Internet.
Deze openen in een WindowsMediaPlayer.
Het scheepsjournaal maken de
leerlingen in WORD. |
|
Toelichting
WebQuestonderdelen |
|
Inleiding
Verder geen toelichting
nodig. |
|
Opdracht
Verder geen toelichting
nodig. |
|
Handelingen
Verder geen toelichting nodig. |
|
Bronnen
Verder geen toelichting
nodig. |
|
Beoordeling
U kunt ook nog een
beoordeling geven over het scheepsjournaal |
|
Afsluiting
De kinderen kunnen hun
scheepsjournaal presenteren |
|
Alternatieve
verwerkingsopdrachten |
Maak
een tekening van het Bataviaschip. |
Maak
je eigen ontdekkingsreis |
Tot slot |
Deze
Earthquest is gemaakt door Sasja Vooys, student aan de Hogeschool
Domstad in het kader het project
Google Earth in de klas van Stichting Kennisnet ICT op school. |
|
|
 |
|
 |